A féktárcsa funkciója és cseréje

A féktárcsa funkciója a jármű fékezése, lassítása, megállítása. A járművek többségében a fékezés során az első kerekeknek fontosabb szerep jut. Mivel a féktárcsa hatékonyabb a dobfékeknél, ezért általában a járműveken elől tárcsafék található. A féktárcsa minden fékezésnél erős igénybevételnek van kitéve, ezért nem mindegy milyen anyagból, milyen eljárással készül.

A féktárcsa karbantartást nem igényel, párban cserélik. Ha a cserénél a szerviz szakszerűen szereli be, akkor használata általában problémamentes.

A féktárcsa fékező hatását a fékbetét hozza létre. A fékbetét gyorsabban kopik a tárcsánál ezért sűrűbben szorul cserére mint a féktárcsa. Fontos tudni, hogy  minden fékbetét csere alkalmával ellenőriztetni kell a féktárcsák állapotát is. Ha mély vágást, repedést, rozsdafoltot, vagy égési sérülést talál, cserélni kell a tárcsákat is!

Minden féktárcsa cserekor a fékbetéteket is ki kell cserélni!

Ha egy autóban mind a négy keréken tárcsafék van, akkor a féktárcsa optimális élettartama az első kerekeknél 40000-60000 kilométer, a hátsó kerekeknél 50000-80000 kilométer (a fékbetéteké ennek általában a fele-harmada).

A gyártók minden autótípusra meghatározzák a minimális féktárcsa vastagságot. Egy átlagos féktárcsa megengedett kopása legfeljebb 2-3 mm lehet. A kopott féktárcsa rossz hőelvezetést biztosít, könnyen elreped, deformálódik, a fékfolyadék felforrhat. A kopás mértéke a tárcsa élére van gravírozva és a katalógusban is meg van adva.

Cégünk a TRW féktárcsáit forgalmazza, amelyeket sokkal olcsóbban szerzünk be, mintha az autót forgalmazó cégen, vagy annak szervizén keresztül vásárolna meg.

A féktárcsa cseréjéhez ugyan szüksége van egy jó szervizre, de magát a tárcsát akár Ön is meg tudja rendelni. Így garantált, hogy a legjobb áron, vadonatúj, a gyárival megegyező autóalkatrészhez jut hozzá.

Járművének pontos beazonosítása után máris árat tudunk adni Önnek a szükséges féktárcsa beszerzésére. Meg fogja látni, hogy ezzel igen jelentős összeget tud megtakarítani!