A porlasztócsúcs működése és szerepe

A porlasztócsúcshoz egy adagoló szállítja a diesel üzemanyagot a tankból. A diesel üzemanyag hengerekbe juttatását a porlasztócsúcs végzi el. A porlasztócsúcs csak a mechanikus adagolós diesel motorokon található. Az újabb fejlesztésű – közös nyomócsöves (common rail) elektronikus adagolás-vezérlésű – diesel motoroknál az injektor vette át a porlasztócsúcs helyét.

Porlasztócsúcs vizsgálata szervizben

A porlasztócsúcsok állapota jelentős mértékben befolyásolja a diesel motor teljesítményét. Általában 150 ezer kilométer után érdemes cserélni. A hagyományos diesel rendszerek esetében ez néhány tízezer forintos költséget jelent. Az új, elektronikus common rail rendszerek esetében az injektor cseréje vagy javítása több 100 ezer forintba is kerülhet.

A porlasztócsúcs egy kúpos végződésű cső, amelyben egy belső dugattyú van. A dugattyút egy rugó szorítja a kúpba. Ez a porlasztócsúcs alapállapota, ilyenkor a kiáramlási nyílás zárva van. Mikor az adagoló diesel üzemanyagot pumpál a csőbe, a gázolaj nyomása felemeli a dugattyút. A rugó előfeszítésével szabályozható, hogy mekkora nyomáson nyisson a porlasztócsúcs. A cső végén a gázolaj porlasztva áramlik a hengerbe. Ha a rugó gyenge, a gázolaj nem porlasztódik el. Ilyenkor szúróláng-szerűen ég el a gázolaj, ami a dugattyú kilyukasodásához vezethet.

A porlasztócsúcs cseréje

Amennyiben autójának szervize megállapította, hogy diesel motorjában a porlasztócsúcs cserére szorul, cégünk rendkívül kedvező áron tudja beszerezni Önnek a szükséges alkatrészt. A pontos típus ismeretében katalógusból be tudjuk azonosítani a kívánt porlasztócsúcs típust, amelyet rövid határidővel tudunk szállítani az Ön részére.