A diesel injektor rendszerek hibái és javítása

Cégünk új Bosch, Delphi, Siemens VDO (Continental) és Denso porlasztó beszerzésére, felújítására és javítására specializálódott.

Ha Önnek porlasztó cserére van szüksége, ezt is meg tudjuk oldani.

Ha azonban szeretné az alkatrész csere magas költségét csökkenteni, el tudjuk végezni a porlasztó felújítását, javítását is.

Bár az interneten ahány forrás annyi állítás, a legtöbb helyen mégis azt olvassuk, hogy a diesel injektorokat alkalmazó common rail rendszert a Fiat fejlesztette ki valamikor az 1990-es évek elején. A diesel injektor és a common rail szabadalmát a Bosch vásárolta meg és fejlesztette ki sorozatgyártásra alkalmassá.

A Fiat 1997 októberében rukkolt ki common rail diesel injektor rendszert alkalmazó az Alfa 156-tal. A német gyártók közül először a Mercedes vezette be a 220CDI-vel az új diesel injektor rendszert.

A common rail rendszerről – amelynek központi eleme a diesel injektor – egy másik bejegyzésben már mi is írtunk. A common rail név onnan ered, hogy minden diesel injektor a railcsőre, azaz egy „közös” csőre csatlakozik.

A hagyományos diesel motor esetében a porlasztónyomás minden injektor (porlasztócsúcs) esetén külön generálódik. A common rail diesel motor esetében szétválik a nyomás létrehozása és a befecskendezés. A diesel üzemanyag a közös nyomócsőben (common rail) várakozik nagy nyomás alatt, és csak akkor kerül az egyes injektor (befecskendező) szelepekhez, amikor felhasználásra kerül. A diesel injektor ebben az esetben pontosan annyi üzemanyagot fecskendez az égéstérbe, amennyi szükséges. A rendszer 1500-1800 bar nyomáson dolgozik még alacsony motorfordulatszám esetén is.  A nagy nyomásnak köszönhetően a diesel üzemanyag nagyon finomra porlasztódik. Ez jobb és tisztább égést eredményez.

A hagyományos diesel motorokkal szemben a common rail rendszer előnyei

1. Alacsonyabb motorzaj
2. Nagyobb teljesítmény
3. Jobb égési hatékonyság
4. Kevesebb káros anyag kibocsátás
5. Kisebb fogyasztás.

A diesel injektor tipikus hibái és javítása

Általános diesel injektor hibák, amelyek előfordulnak minden rendszernél:

1. A diesel motor nehezen indul, terheléskor leáll

Oka általában a magas résolaj veszteség. A résolaj a diesel injektor hűtéséhez szükséges. Ha azonban a visszaáramló résolaj mennyisége megnő, akkor a rail nyomás az üzemanyagtankba kerül. Mivel az injektorok sorba vannak kötve, ezért ha csak egy diesel injektor esetén is előfordul a hiba, akkor a motor leáll. Hiszen ha egy diesel injektor esetén nincs nyomás, akkor a többihez sem jut el.

2. A diesel motor egyenetlenül jár

A diesel injektor legfontosabb jellemzője a szállított üzemanyag mennyisége. Egy-egy injektor más-más mennyiséget szállíthat a rendszerben azonos üzemi körülmények között. Ezt a vezérlőegység (ECU) igyekszik korrigálni. Ha azonban a szállított diesel üzemanyag mennyisége túl kevés vagy túl sok, akkor a vezérlőegység nem tud korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennek oka a fúvóka, vagy az injektor mágnesszelepe lehet.

Minden gyártó egyedi kódot ad a gyártott injektor részére. A kód 16-32 számjegy illetve betű kombinációja lehet, ezek az adatok a gyártási tűrésből eredő különbségeket adja meg. Nincs két egyforma diesel injektor. A kód szerepe, hogy azt megadva a vezérlőegységnek, az képes lesz az injektor hibáit módosítani.

Látható, hogy a modern common rail rendszerek nagyon bonyolultak. Ezért csere esetén Ön is elképesztő anyagárakat hallhat a szerviz részéről.

Ha a szerviz szerint diesel injektor csere aktuális az autójában, akkor vegye fel a kapcsolatot cégünkkel. A Royal Diesel Kft járművének azonosítása után, pontos árat tud adni Önnek a szükséges diesel injektor beszerzésére. Így jelentős összegeket tud megtakarítani!

A teljes porlasztó rendszer cseréje nagyon drága az elképesztő alkatrész árak miatt. Ezért az az új porlasztó értékesítés mellett el tudjuk végezni a porlasztó vizsgálatát, javítását és felújítását is.

A porlasztó javítás és felújítás menete

Cégünk a porlasztók hibakód bemérését, illetve komplett felújítását, szét- és összeszerelését, tömítéskészlet cseréjét vállalja. A porlasztó tesztelésére speciális tesztpadok állnak rendelkezésünkre.

A jó diagnosztika az alapja a sikeres porlasztó felújításnak.

A porlasztó javítás és felújítás menete

Csak kiszerelt porlasztó javítását vállaljuk!

Telefonos egyeztetést követően a felújítandó porlasztót leadhatja személyesen, elküldheti futárszolgálattal vagy postai úton.

Az ország teljes területéről fogadunk bevizsgálásra vagy felújításra szoruló porlasztókat.

A beérkezett porlasztók hiba megállapítását követően pontos árat adunk a felújítás, illetve javítás anyagköltségére és munkadíjára vonatkozóan.

Ha Ön elfogadja az ajánlatot, már meg is kezdődik a porlasztó felújítás.

Az elkészült alkatrészek egyeztetést követően átvehetők személyesen vagy cégünk GLS futárszolgálattal házhoz szállítja.

A felújított alkatrészekre 6 hónap garanciát vállalunk!

A porlasztó felújítás és javítás munkafolyamata

Szemrevételezés után próbapadra tesszük és megvizsgáljuk a hibás porlasztót, és egy mérési jegyzőkönyvet állítunk ki az Ön részére.

Ha a porlasztó szivárog, vagy nem hozza a kívánt mérési értékeket, ez esetekben a szétszerelés után megtisztítjuk és kicseréljük a hibás alkatrészeket. Porlasztók esetében pl. a porlasztócsúcs, a kapcsolószelep, a tömítések, stb.

A porlasztót összeszereljük, beállítjuk, majd kóddal rendelkező porlasztókat újra kódoljuk.