A common rail rendszer előnyei és hátrányai a diesel motorokban

A Fiat az 1990-es évek közepén dolgozta ki az első common rail rendszert, vagyis magyarul a közös nyomócsöves diesel motort. A Fiat a common rail rendszert UNIJET-nek nevezte, és 1997-ben az Alfa Romeo 156-ban alkalmazták először. A Fiat sikerét látva, a többi autó gyártó is elkezdte a common rail rendszer fejlesztését, később pedig alkalmazását.

A common rail rendszer megjelenése mérföldkő a diesel technológiában. Kidolgozására azért volt szükség, mert az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt előbb utóbb betiltották volna a diesel motorok alkalmazását a gépjárművekben. A diesel motor károsanyag kibocsátása a hagyományos soros befecskendezéssel olyan nagy mértékű volt, hogy nem felelt meg a szigorodó szabványoknak.

Az első generációs common rail rendszer hengerei egy közös csőből kapják a gázolajat. Ebben a csőben a nyomás nagysága 600 és 1200 bar közötti. Ezt a hatalmas nyomást elektromos szivattyú tartja fenn, a befecskendezésről pedig hengerenként egy-egy mágnesszelep gondoskodik. A mágnesszelepeket a motorvezérlő elektronika működteti.

A common rail rendszer második generációja 2001-ben került piacra. Az elv nem változott, javult a kivitelezés. A közös csőben akár 1600 bar feletti nyomás is kialakulhat, kettős befecskendezést alkalmaznak, amely javítja az égés hatásfokát, csökkenti a zajt.

A common rail rendszer hibái és javítása

Ne feledjük: a common rail rendszer csak 15 éves múltra tekint vissza. Figyelembe véve az elterjedéshez szükséges időt, napjainkban válik szükségessé nagy tömegében azoknak az autóknak és teherautóknak a nagygenerálozása, amelyben common rail rendszerű diesel motort alkalmaztak. A tulajdonosok csak most döbbennek rá, hogy a precíziós technika, a sok elektronika miatt a felújítás milliós nagyságrendű lehet.

Cégünk az ilyen felújítások költségeinek jelentős csökkentésére szakosodott.

Mivel a piaci árnál alacsonyabb áron szerezzük be a common rail diesel autóalkatrészeket (Bosch, Denso, Delphi), ezért sokkal kedvezőbb áron tudjuk azt biztosítani Önnek, mint egy márkaszerviz.

Ezért ha szervize ajánlatot ad diesel járműve javítására, kérjen tőlünk ajánlatot a kért alkatrészek beszerzésére. Meg fogja látni, hogy jelentős összegeket tud megtakarítani!

Hívja ügyfélszolgálatunkat  a +36 70 455 2064 telefonszámon!