A common rail rendszer és az üzemanyag minősége

Korábban több cikkben írtunk már a common rail rendszerek és a diesel injektor működéséről, precíziós technológiájáról. A mostani cikkben kicsit az üzemanyag témakörére szeretnénk koncentrálni.

Ahogy korábban már említettük, a diesel üzemanyag befecskendezése a common rail rendszerben kb. 2000 atmoszférán történik a porlasztócsúcs furatán keresztül, amelynek átmérője 30-szor vékonyabb az emberi hajszálnál. Ezek után talán könnyebb megérteni, hogy mennyire lényeges a diesel üzemanyag minősége.

Az üzemanyag minőségét két tényező határozza meg. Az egyik, hogy a benzinkút mennyire tiszta üzemanyagot biztosít. A másik viszont a tankolás során a rendszerbe kerülő szennyeződésektől függ.

Magyarországon (és tőlünk keletebbre) még a benzinkúton való tankolásnak is van kockázata. Az üzemanyagot a benzinkút alatti tartályban tárolják, amelyek sokszor 30 éve ott vannak, és eléggé elhanyagoltak. Az ezekben lévő üledék nem használ a common rail rendszer precíziós technológiájának.

Ennél is nagyobb veszélyt jelent azonban a „kannázás”, vagyis ha az üzemanyagot kannákból töltögetik a gépjárművekbe. A gázolaj olyan üzemanyag, amely a levegőben lévő oxigént magába szívja, tehát oxidálódik. Az oxidálódás és a kannába kerülő szennyező anyagok tragikus hatással lehetnek a precíziós common rail rendszerre.

Ez az oka, hogy generálozás esetén diesel alkatrészeket soha nem szabad bontóból beszerezni. Sem injektort, sem olajszűrőt (amit Magyarországon érdemes a gyári előírásnál gyakrabban cserélni), sem nagynyomású szivattyút. Lehet, hogy a bontós megesküszik mindenki életére, hogy ez egy 0 kilométeres totálkáros járműből származik, de a gyakorlati tapasztalat általában másról árulkodik. A jobb szervizek ilyen alkatrészek beszerzését egyáltalán nem is vállalják.

A common rail rendszerek javíttatása napjainkra komoly költséget jelent (vagyis baromi drága). De ha Önnek ilyen autója van, akkor fontos megérteni, hogy ezekben bizony tényleg ilyen drága common rail alkatrészek vannak.

Jelentős összegeket takaríthat meg azonban az alkatrészek árán.

Amennyiben az Ön gépjárművében injektoros common rail rendszer van, és szükség van az injektor vagy a nagynyomású szivattyú cseréjére, cégünk rendkívül kedvező áron kínál megoldást Önnek.

A piaci árnál lényegesen olcsóbban szerzünk be Bosch, Siemens, Delphi és Denso alkatrészeket, ezért sokkal kedvezőbb áron tudjuk azt szállítani Önnek, mint ha gépjármű szervize szerzi be azt.

Ne higgyen nekünk! Kérjen árajánlatot most!

Hívja ügyfélszolgálatunkat  a +36 70 455 2064 telefonszámon!