diesel Mercedes – úttörő a diesel technológiában

A diesel technológia alkalmazásában – mint oly sok minden másban – a Mercedes-Benz volt az első. Az első sorozatban gyártott diesel motoros személyautó a Mercedes 260D hivatalos bemutatkozója 1936-ban volt a Berlini Autókiállításon. (Csak összehasonlításképp: a BMW a diesel piacra csak 1983-ban szállt be.)

A diesel motor alkalmazása csak a személygépkocsikban volt újdonság a harmincas években. Ahogy arról korábban már írtunk, a MAN már 1924-ben piacra dobott diesel teherautót.

A Mercedes 260D 2600 köbcentis diesel motorjának még voltak hiányosságai. Hidegindítás után például hajlamos volt géppuskaszerű hangot hallatni. A fogyasztása 100 km-en 13 liter volt, ami több volt, mint a benzines típus 10 literes fogyasztása, de ezt ellensúlyozta, hogy a gázolaj a benzinnek csak a felébe került. A négy henger kattogását a taxisok tartották elfogadhatónak, a diesel motor az ő köreikben terjed el magas élettartama és alacsony fogyasztása miatt. A Mecedes 260D 45 lóerős előkamrás motorja 97 km/órás végsebességet biztosított, és különösebb karbantartás nélkül kibírt akár 1 millió kilométert is.

A Mercedes diesel az 1954-ben bemutatott Ponton sorozattal lett népszerű. A Mercedes 180D és 190D volt a legelterjedtebb taxi Németországban, de magánszemélyek is egyre szívesebben vásárolták.

A 180D továbbfejlesztése, az 50 lóerős 190D már rallyhoz is használható volt. Karl Kling és Rainer Günzler 1959-ben ezzel nyerte meg a 14 000 kilométeres Algír-Fokváros Rallyt 80 km/órás átlagot érve el.

1961-ben a Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a fecskefarkas Mercedes, amelynek teljesítménye 55 lóerő volt. Ez a típus 25 másodperc alatt gyorsult 100-ra, de a motorok futásteljesítménye meghaladta a 400 000 km-t.

A diesel Merci újabb mérföldköve volt az állólámpás 240D, amely 1968-ban mutatkozott be. A 80 lóerős öthengeres motorral sikerült 20 másodpercen belül gyorsulni 100 km/órára, végsebessége elérte a 148 km/órát. A 240D öthengereséből hozta létre a Mercedes az első turbófeltöltéses dieselmotorokat. A feltöltő csodákat tett, a teljesítmény 180 lóerőre nőtt!

A motor több rekordot is megdöntött. Fritz B. Busch saját tervezésű Dieselstar nevű autójához a Mercedes biztosított egy 187 lóerős turbódieselt. 253 km/órás végsebességével Busch új csúcsot állított fel a kategóriában.

1976-ban az eredetileg Wankel motorral tervezett Mercedes C 111-nek elkészült a diesel változata öthengeres turbódiesel motorral, és sorra döntött minden hosszútávú rekordot.

1978-ban a Mercedesnek aerodinamikai fejlesztésekkel sikerült elérnie, hogy a C111-III végsebessége meghaladja a 325 km/órát.

A 300 feletti sebesség a versenyautóké maradt, de megjelent az öthengeres, 155 lóerős 300SD az Egyesült Államok piacán.

Az 1990-as évekig a Mercedes egyeduralkodó maradt a diesel motoros személyautók piacán. Ekkor azonban megjelent a Fiat a saját fejlesztésű common rail diesel rendszerével, amely olyan előnyöket biztosított, amely rövid időn belül egyeduralkodóvá tette ezen a piacon. A common rail igazi népszerűségre akkor tett szert, mikor a Bosch 1997-ben megvásárolta, és minden márka számára elérhetővé tette. Ekkor tört meg igazán a Mercedes diesel egyeduralma.

Mercedes diesel S class

Mercedes diesel autóalkatrészek kedvező áron

Akár Mercedes, akár más típus, eljön az az idő, mikor a diesel motorját javítani kell. Ha pedig egy ilyen műszaki csoda diesel motorját javítani kell, egy dologban biztos lehet: sokba kerül!

A Royal Diesel azonban segít Önnek csökkenteni a javítás költségeit. Bármilyen diesel autója is van (még ha Mercedes is), a hozzá szükséges diesel autóalkatrészeket lényegesen olcsóbban tudjuk beszerezni, mint ha márkaszervizben rendelné meg.